Graag brengen wij deelnemers op de hoogte van ontwikkelingen rondom Plugwise.

Abonnement van Plugwise

Afgelopen week hebben wij een aantal vragen binnen gekregen over de abonnementen en monitoringsvarianten van Plugwise. Graag verwijzen wij deelnemers naar een eerder blogbericht van 4 maart waarin wij uitleg geven over de monitoringsvarianten en de daarbij horende voorwaarden. Klik hier voor de verwijzing naar het blogbericht.

Om het blogbericht kort voor u samen te vatten:

  1. Plugwise monitoring blijft voor u gratis.
  2. U heeft van Plugwise tijdelijk de uitgebreide variant sofware ontvangen (Solar Eye Advanced) omdat de Solar Eye Standard software nog niet gereed is bij Plugwise. Normaal kost deze Advanced software  €3,- per maand, maar voor u is deze gratis, totdat Plugwise komt met de Standard software. U hoeft hiervoor niets te doen. Uw Advanced App wordt automatisch vervangen door de gratis Standaard App, waarmee u binnenhuis inzicht heeft in uw historische opwekking en uw momentane opwekking.
  3. U gaat dus niet zomaar ineens, zonder daarvoor toestemming te hebben gegeven, €3,- per maand betalen.

Mochten er nog onduidelijkheden of vragen zijn, neemt u dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag.

Privacygegevens

Wij hebben een aantal vragen binnen gekregen over het privacybeleid van Plugwise. De data van uw energieproductie wordt opgeslagen op de server van Plugwise. Dit is nodig omdat het geheugen in de apparatuur van Plugwise niet voor een lange periode data kan opslaan. Om u goed inzicht te geven in uw opwekkingsgegevens uit het verleden, is het noodzakelijk dat uw gegevens op de server van Plugwise worden opgeslagen. U kunt dit uitzetten, alleen heeft u dan geen inzicht in uw historische gegevens.

Bij de installatie van de software vraagt Plugwise expliciet toestemming voor het privacybeleid en dus het opslaan van data. Wanneer u later besluit om geen data op de server te willen opslaan, dan kunt u dit uiteraard wijzigen. Graag geven wij u een korte uitleg hoe u deze instellingen kunt wijzigen.

Stap 1. Klik op het icoon met de tandwieltjes (rechts boven in uw scherm)

Stap 2. Kies ‘Instellingen’

Stap 3. Scroll naar ‘Data instellingen’

Stap 4. Hier vind u het kopje ‘Grafieken en besparingen’. U kunt hier aanvinken welke gegevens u wilt opslaan op de Plugwise server.*

*Let op: wanneer u alle vinkjes uitzet en dus geen meetgegevens opslaat, ziet u enkel de actuele energieproductie van uw zonne-energiesysteem. U heeft dan geen toegang tot grafieken.

Belangrijk voor u om te weten is dat Plugwise géén persoonsgegevens koppelt aan de Stretch ID van uw systeem. Op die manier blijft iedere gebruiker anoniem.

Storingen op de server

Wij hebben een aantal meldingen ontvangen van deelnemers die problemen hebben met de verwerking van de data. Het probleem is inmiddels bij Plugwise bekend. Het probleem wordt veroorzaakt door een oudere versie van de software op een deel van de uitgeleverde Plugware apparatuur. Plugwise is druk bezig om deze problemen op te lossen.  Aangezien dit probleem zich slechts in enkele specifieke gevallen voordoet,  is het van belang dat we alle klanten die problemen ondervinden zo spoedig mogelijk in kaart brengen. De verwachting van Plugwise is dat de problemen bij deze individuele klanten binnen 2 weken is opgelost.

Wij vragen onze deelnemers, die een probleem ondervinden met de verwerking data, een e-mail te sturen onder vermelding van ‘Storing Plugwise’ naar klantenservice@oskomerahomesolar.nl. Wij ontvangen graag het klantnummer, omschrijving van het probleem, bij voorkeur een screenshot en de vermelding van de Stretch ID. De Stretch ID kunt u vinden op de sticker van de Stretch. Deze ID code is dezelfde code welke u gebruikt heeft bij de installatie van de software. Wij geven deze gegevens door aan Plugwise, zodat zij uw probleem  zo spoedig mogelijk kunnen verhelpen.

Onze excuses voor het voordoen van deze problemen. Wij hopen dat u na deze storing echt ongestoord gebruik kan maken van uw Plugwise monitoringsysteem.

Met vriendelijke groet,
Oskomera Home Solar

Weergaven: 3750

Opmerking

Je moet lid zijn van Energie Community om reacties te kunnen toevoegen!

Word lid van de community van Energie Community

Reactie van Yvonne Jansen op 9 Juli 2013 op 12.31

@Freek, dank voor je reactie. Ik heb de stretch nu even via een kabeltje naar het netwerk geleid, was eerst draadloos. We hebben plugwise op een Samsung s3 en op mijn laptop. Beide geven dezelfde data. Inmiddels contact gehad met oskomera/plugwise en de stretch gaat retour voor een nieuwe configuratie.

mvrgr, yvonne

Reactie van Freek de Kruijf op 8 Juli 2013 op 23.07

Je schrijft Plugwise geïnstalleerd, maar er zijn nogal wat varianten. Was het een Stretch en Stealth+? Hoe is je Stretch op je netwerk aangesloten? De simpelste manier om te zien of het lokaal in orde is, is met een browser op je lokale netwerk een connectie maken naar http://<ip-adres-van-je-Stretch>/ . Er wordt dan om een username en password gevraagd, eerste is "stretch" zonder aanhalingstekens, tweede is de 8 letters van de code geplakt op het kastje van de Stretch. Daarna zou je het pictogram van de Stealth moeten zien met het aantal Watts dat er momentaan gemeten wordt.Kennelijk lees je de gegevens nu uit met een App, op welk apparaat? Wat is de versie?

Reactie van Yvonne Jansen op 8 Juli 2013 op 21.48

Bij mij is e.e.a. vandaag geinstalleerd maar Plugwise geeft als datum 21 mei 2013 aan. Gelezen dat het automatisch de datum van de computer overneemt maar die staat bij mij echt goed ingesteld.

En ik heb geen gegevens op mijn grafieken en een bijzonder vreemd iets bij de 'vegelijking' namelijk 1 grote rode bol.

Heb dit net ook aan oskomera doorgegeven dus ben benieuwd. Of misschien heeft iemand hier een idee hoe je de datum kunt aanpassen?

Reactie van Theo op 18 Juni 2013 op 18.48

Sinds vandaag werkt het weer.  Data van 3 weken mist nog. Ben benieuwd of die data nog terug gehaald kan worden. Geen bericht van plugwise helpdesk ontvangen.

Reactie van H. v.d. Krieke op 17 Juni 2013 op 16.50

Ik heb hetzelfde probleem gemeld bij Plugwise en Oskomera. Het speelt vanaf het begin van de installatie op 27 mei. Ik wordt weliswaar vriendelijk te woord gestaan, maar verder geeft men weinig informatie, zeker niet pro-actief. Wat bij werkt is de Stretch even uit en daarna weer aan te zetten, meestal werkt het dan weer even en wordt de data bijgewerkt. Helaas werkt het nooit langer dan een dag.

Reactie van Powerplant-Overdinkel op 14 Juni 2013 op 21.51

Er is maar één oplossing........Marktplaats

Reactie van Theo op 14 Juni 2013 op 15.21

Nu al meer dan een maand geen data.  Zelf maar weer eens om een update gevraagd.  Het probleem is NU bekend er wordt aan gewerkt.... :-)   men weet niet hoe lang het nog gaat duren en er wordt nog steeds niet proactief een update gestuurd, ook niet aan klanten die formeel het probleem hebben gemeld. 

Reactie van Theo op 5 Juni 2013 op 11.57

Eerder vanmorgen maar eens gebeld.  Helpdesk medewerker van Plugwise gaf direct aan dat er idd een ( voor hun bekend) probleem is met het datawarehouse en dat meerdere klanten daardoor geen data in de app kunnen zien.

Jammer dat men dit niet terug meldt n.a.v. eerdere storingsmeldingen. Ook was er nog geen zicht op een termijn waarop dit opgelost zou zijn.

Reactie van Theo op 3 Juni 2013 op 17.30

Is bij mij allemaal hetzelfde.  Heb voor zover ik weet ook niets gewijzigd. het is er gewoon van de een op de andere dag mee opgehouden. Zou graag van plugwise horen wat er aan de hand kan zijn.  Ook vandaag weer geen reactie ontvangen. :-(

Reactie van Freek de Kruijf op 2 Juni 2013 op 15.47

In de App kun je als op de tandwielen rechtsboven drukt terecht komen op het menu Instellingen. Ik zie daar de IP-adressen van de Stretch, de App en bij mij ook de Smile en de versies van deze systemen. bij mij Stretch versie 1.0.41, App versie 1.5.16 (Android) en Smile versie 1.2.8.
Hoe is dat bij jou?
Heb je ook in de Instellingen aangevinkt dat de meetdata op de Plugwise server moeten worden opgeslagen? En de apparaatnamen?

Recente activiteiten

Pjotter hmeer heeft gereageerd op blogbijdrage Opgave van je "JAAR" opbrengsten - [week-29 / 2017] van Pjotter hmeer
"Momenteel in zweden gaan we toevoegen"
23 uur geleden
Alex heeft zijn/haar profiel bijgewerkt
gisteren
Alex is nu lid van Energie Community
gisteren
Pascal heeft gereageerd op blogbijdrage Opgave van je "JAAR" opbrengsten - [week-29 / 2017] van Pjotter hmeer
"Hoi Pjotter, Weer is een jaar omgevlogen, en helaas was het jaar qua zonnen energie ons niet gunstig gestemd. Maar nog geen man overboord, we hebben nog steeds een overschot. 4e x 365 dagen, 2472"
Zondag

© 2017   Gemaakt door Vereniging Eigen Huis.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden