Amateuristische communicatie CIE / Eigenhuis / Vandenbron,

We hebben dan wel te doen met een vereniging, maar handelen met Collectieve Inkoop Energie is een zakelijke bezigheid en dient volgens mij ook zakelijk afgehandeld te worden.
 
Bij opgaaf op 7 nov. 2014, om via de Collectieve Inkoop Energie over te stappen naar Vandebron, ontving ik een bevestigingsmail van Eigenhuis:
"
Binnen twee weken ontvangt u van Vandebron eerst een welkomstmail met de inloggegevens voor uw persoonlijke pagina waar u uw gegevens kunt beheren en meer informatie over uw stroomproducent kunt vinden.
"
En dann nog een paar van die mooie punten.
Inmiddels is het 21 november, twee weken verder en nog heb ik niets mogen vernemen.
Op hetzelfde moment heb ik Vandebron ook een bericht verzonden, met gelijksoortige inhoud. Daarbij aangegeven dat deze wijze van communiceren niet het gevoel geeft met een betrouwbaar bedrijf van doen te hebben. Dit schrijvende een halve dag later. Geen respons. Werken ze niet op vrijdag?
Afsluitend het bericht met: Kunt u SVP p.o. aangeven wanneer ik een email van u mag verwachten? Krijg ik een respons-mail van Collectieve Inkoop Energie: We hopen u binnen drie werkdagen een antwoord te kunnen geven.
Hoezo zakelijk. Is er geen zakelijk belang bij Collectieve Inkoop Energie / Eigenhuis / Vandenbron?
En dan dit. Waarom is er nergens op de site een email-adres te vinden van Collectieve Inkoop Energie / Eigenhuis? Is dat om privecay-redenen of weerbaarheid tegen klachten als deze? Of werken ze bij Eigenhuis ook niet op vrijdag?
Ook maar even (033) 450 77 50 gebeld; 9 wachtenden .... 6 wachtenden .... 3 wachtenden .... (2x) .... 1 wachtende .... dan na 20 keer overgaan: u bent de eerst wachtende ... en dan weer: "al onze medewerkers zijn in gesprek; wilt u worden teruggebeld, toets dan een 1".
Kim van de Velde neemt op.
Ik doe mijn verhaal en zij vraagt wat gegevens om uit te zoeken wat de reden van vertraging is. Inmiddels 10 min. later zegt Kim dat volgens Collectieve Inkoop Energie alles in goede orde is ontvangen en doorgegeven. Zij gaan telefonisch ruggespraak houden met Vandenbron en zullen mij zo spoedig mogelijk verwittigen.
Ik ben benieuwd wanneer dat zal zijn, want Kim wenst me alvast een prettig weekend.
En dan ineens, terwijl ik dit zit te schrijven:
"
Beste heer Westra,
U heeft met een collega van mij gesproken over het aanbod van de Collectieve Inkoop Energie. Graag willen we u bedanken voor uw tijd. Volgens onze gegevens heeft u al gekozen om over te stappen naar Vandebron.
Heeft u nog vragen over uw nieuwe contract?
Vandebron heeft een website gemaakt met informatie over de overstap via de Collectieve Inkoop Energie. Deze vindt u hier.
U kunt ook een e-mail sturen naar eigenhuis@vandebron.nl of bellen naar 0880-444-556 .
Met de Collectieve Inkoop Energie maakt u samen een gemakkelijke en veilige overstap naar een scherpe prijs voor gas en groene stroom.
Met vriendelijke groet, 

Cindy M. van de Velde-Kremer
Algemeen Directeur
"
Nou Cindy, hartstikke bedankt voor deze informatie. Die had ik dus ook eerder kunnen ontvangen.
Communiceren is een vak! Of hebben we hier te doen met het begrip "Slapers" in de Energiemarkt, waarmee bedoeld wordt klanten die niets zeggen en nergens op reageren vooral niet storen of rustig laten slapen. Lijkt er op.
Goed, dan nu maar even Vandebron bellen. Muziek ... "Met Jeanine" ... "Met Guus" ... Ik doe mijn verhaal .... wordt mijn huisnummer en postcode gevraagd. Ik geef het nummer en CZ; ter verduidelijking Cornelis Zacharias. Krijg ik als antwoord: KS! PFFFFFFF. 
Dan weer muziek. Na vijf minuten wordt je er gek van; volhouden...!
Ja ... "Met Jeanine, klopt, u hebt u aangemeld. We gaan uitzoeken wat de reden van vertraging is." Ja, en wanneer hoor of lees ik iets? "Zo spoedig mogelijk." Kan dat vandaag nog? "Mijnheer, wij doen ons best!" (Zou er ook nog bij moeten komen van niet) Dus ik zeg: daar ga ik van uit, maar kunt u vandaag mij nog berichten? Jeanine zegt: we gaan u vandaag nog terugbellen. En geef ik dus haar mijn mobielnummer, om maar niets te hoeven missen.
Waarschijnlijk zal de lezer het al wel bevroeden. Terwijl ik bovenstaande schrijf komen er plotsklaps, zomaar, twee mailberichten binnen. 
Het eerste:
Beste Guus,
Na aanleiding van ons telefonisch contact stuur ik je dit bericht. We hebben uitgevonden wat er mis is gegaan, dit kwam door een fout in ons systeem, onze welgemeende excuses hiervoor. Als het goed is heb je nu een welkomsmail ontvangen.
Ik wens je een prettige dag verder!
Met vriendelijke groeten,
Cheriena
Customer Care
Het tweede:
 energie rechtstreeks vandebron
Beste meneer/mevrouw Westra,

We hebben goed nieuws! Je gegevens zijn goedgekeurd en we kunnen je op 13-01-2015 aansluiten op energie rechtstreeks van de bron. .... etc.
Al goed eind goed?
Zoals in de kop van dit verhaal al aangeven: Amateuristische communicatie CIE / Eigenhuis / Vandenbron.
Dit mag en kan nooit hebben plaatsgevonden.
Wie gaat zulks voorkomen?

Weergaven: 511

Opmerking

Je moet lid zijn van Energie Community om reacties te kunnen toevoegen!

Word lid van de community van Energie Community

Reactie van Jeroen op 28 November 2014 op 11.34

Guus, het spijt me, maar je stuk lezende vind ik dat je zaken groter maakt dan ze zijn. 

"Dit mag en kan nooit hebben plaatsgevonden"

?? Kom nou, zo'n ramp is het allemaal nou ook weer niet?.

Reactie van Community Beheerder op 28 November 2014 op 10.29

Beste Guus W. 
Ik snap dat je wat gefrustreerd bent over hoe de communicatie is gelopen. Ik zal je feedback dan ook doorgeven aan de desbetreffende afdeling zodat dit hopelijk in het vervolg niet meer voorkomt. 
Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen dan hoor ik dat graag. Dan nemen we z.s.m. even contact met je op om e.e.a. op te lossen. 

Groet, 
Community Beheerder

Recente activiteiten

Vereniging Eigen Huis posted a blog post

Recordopbrengst zonnepanelen door zomers weer

Door het goede weer van afgelopen weken produceren Nederlandse zonnepanelen meer energie dan ruim drie energiecentrales, aldus Eneco. Dit komt neer op zo’n 2.400 tot 2.500 megawattuur wat er dagelijks wordt opgewekt door zonnepanelen.Het hele artikel lees je…See More
15 uur geleden
Pjotter hmeer posted a blog post

Zon-uren en opbrengsten. eerst jammeren en dan dit..... Juni & zomer 2017.

Na een artikel over het voorjaar te hebben geschreven ofwel komkommeren kan ik het nu niet laten om over de maand juni iets te vertellen. Tja wat moet je vertellen over de maand juni "Gewoon een te gekke maand met allemaal records"Of er was weer eens een warmte record, of de meeste aantal zonne-uren deze maand etc etc. De kranten staan er weer vol mee hoe goed de panelen het wel niet doen. De dagen zijn het langst dus de maand juni moet één van de maanden worden waar iedereen de beste of één na…See More
Maandag
Pjotter hmeer heeft gereageerd op blogbijdrage Opgave van je "JAAR" opbrengsten - [week-27 / 2017] van Pjotter hmeer
"Harry & Cornelis,  Upload done groet."
Zaterdag
Paul heeft gereageerd op blogbijdrage Zon-uren en opbrengsten voorjaar 2017 Wat gaat het worden? van Pjotter hmeer
"Ha. Nu al meer opgewekt dan heel juni 2016. Dit wordt een topjaar :-)"
21 Jun

© 2017   Gemaakt door Vereniging Eigen Huis.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden