Aanbod van de Collectieve Inkoop Energie, maar...

Aanbod van de Collectieve Inkoop Energie is ontvangen.
Mooi, daar gaan we mee aan het werk. Dat ben ik maar even gaan vergelijken met de eerste de beste die via Google op "inkoop energie" te vinden is.
Bij energiecollectief.nl heb ik, met de zelfde voorwaarden, een totaal per jaar bij Budget Energie: € 1726,07 gevonden.
Terwijl het VEH-aanbod per jaar bij Vandenbron € 1746,00 is en Budget Energie bij, een drie jarig contract, € 1739,07 biedt.
Heb ik dan iets fout gedaan?

In de aanbod mail stond ook:
Onze medewerkers staan voor u klaar!
Naast het stellen van vragen via het online contactformulier of via telefoon, kunt u ook kiezen voor direct online contact. Wanneer er een medewerker beschikbaar is verschijnt er op uw persoonlijke pagina een knop waarmee u een live chatgesprek kunt starten. Zo heeft u direct antwoord op uw vraag!

En ik maar wachten en wachten, maar een chat-sessie blijft uit.
Ondertussen de opmerking maar per contactformulier verzonden.
Sh..., krijg ik een antwoord dat het eigenlijke antwoord nog wel drie dagen kan duren.

Dan gaan we nu maar eens bellen. 't Is 14:00, dus de telefoon zal wel bereikbaar zijn, mag je verwachten. Na een kleine zoekactie een nummer gevonden: (033) 450 77 50. Via een keuzemenu neemt mevrouw Karreman de telefoon op.

Het uitleggen was eenvoudig, maar het antwoord niet. Mevrouw Karreman gaf aan dat de VEH niet pretendeert het goedkoopste aanbod te doen maar ook sterk naar de kwaliteit van de leverancier kijkt. In dit geval blijkt dus de leverancier Budget Energie, ingeval je rechtstreeks op hun site een offerte opvraagt, met de zelfde voorwaarden als die bij de VEH gehanteerd zijn, de tarieven per onderdeel een fractie hoger te zijn, maar zij een jaarkorting van €200,00 bieden, waardoor zij toch onder de aangeboden prijs van de VEH te komen.

Wat moet ik nu doen??? Ga ik nu bellen met Budget Energie?
Nee, dat doe ik niet, want eigenlijk weet ik het antwoord wel. De markt bepaalt de prijs en van die markt zijn de concurrenten sturend; "centje meer - centje minder", uiteindelijk gaat het om een fles whisky op jaarbasis.

Allee, je bent lid van een vereniging, dan moet je soms ook solidair zijn, toch?
Dan maar hopen dat de VEH volgend jaar toch de goedkoopste aanbied, dan krijg ik alsnog mijn fles whisky.

Weergaven: 119

Opmerking

Je moet lid zijn van Energie Community om reacties te kunnen toevoegen!

Word lid van de community van Energie Community

Reactie van Gert-Jan Faber op 7 November 2014 op 18.14
Het antwoord op je vraag "heb ik iets fout gedaan" = neen ! Je doet gewoon goed je huiswerk :-). Ik doe zelf elk jaar mee met VEH, maar heb nog nooit een aanbieding gehad waarvan ik kon zeggen: doen !

Recente activiteiten

Jan Workum heeft gereageerd op blogbijdrage 20 miljard voor windmolens op zee. Op land steken wij de houtkachels aan om alle voordelen te niet te doen. van Jos Merks
"@Jaap van der Veen: Uw klachten moéten serieus genomen worden. Schone lucht is een eerste levensbehoefte, een houtgestookte hottub is dat niet. Bovendien was het verstandig geweest als de buren, indien zij rookoverlast hadden voorzien, dit…"
gisteren
Profielpictogramwaeghe frans en Jaap van der Veen zijn lid geworden van Energie Community
gisteren
Jaap van der Veen heeft gereageerd op blogbijdrage 20 miljard voor windmolens op zee. Op land steken wij de houtkachels aan om alle voordelen te niet te doen. van Jos Merks
"Ik ben lid geworden via, via omdat ik ernstige overlast ondervind van het gestook van een hottub (houtgestookt) van de buren. Het dreigt nu uit te lopen op een ordinaire burenruzie. Ik heb meerdere malen verzocht iets aan de overlast (stank en…"
gisteren
Jaap van der Veen heeft zijn/haar profiel bijgewerkt
gisteren

© 2017   Gemaakt door Vereniging Eigen Huis.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden